2010/08/03

gud, har precis haft en utav de skönaste duscharna i mitt LIV! så välbehövd!

igår kom jag till santa barbara efter en suupertrevlig helg hos yvonne. alla måste åka dit och hälsa på! monterey är perfekt, mamma skulle älska det! om du inte köper dig en biljett mamsi så gör jag det åt dig!

mia, yvonnes kompis, hämtade upp mig på stationen i santa barbara. ibland går jag bara och väntar på att nått riktigt dåligt ska hända. kommer förmodligen tappa bort mitt pass/visum eller kanske heeelt faila på the assessment test som jag tog idag i skolan! nånting kommer hända, det måste det. varför? jo för jag just nu känner jag mig bara nästan jobbigt tacksam hela tiden, är inte van vid så här trevliga människor haha. mia är supersnäll, världens finaste. hon bor på state street, vilket man kan kalla för centrum. perfekt läge. när man sitter på toa ser man upp mot valleyn haha. hon tar takvåning och aa, allt är superb! det luktar lavendel i huset och hon har cabel tv hahahaha. lyckan! det hade yvonne också men det var så späckat schema att tvn försvann lite (:

ikväll är jag ensam hemma hos mia - VÄLBEHÖVLIGT! sååå skönt! nu kan jag göra alla saker man gör men inte vill att andra ska se på haha. obs behöver nödvändigtvis inte vara ÄCKLIGA grejer absolut inte men bara liksom, gå runt och lulla lite i sin takt.

tog en dusch och blev såå glad när vattnet inte är som i monterey. allt är perfekt i monterey förutom vattnet haha, för en sån som mig alltså. är ju såklart superkänslig mot vatten och monterey har ganska mycket klor i sitt vatten, så det luktar när man sätter på kranen. såklart fick jag eksem, speciellt i ansiktet, av det. mitt hår tyckte inte heller om det, blev tungt, färglöst, livlöst. här är det mjukare och mildare! att duscha hemma hos mia var som att gå på spa hahaha. kanske överreagerar men allt är rätt så gött just nu!

ska äta honungsyogurt snart. om en halvtimme eller så kommer jennifer och caroline (mina roomies) till läggan på victoria street, så jag ska dit sen! tar nog med mig stora väskan men eftersom jag förmodligen sover över hos mia inatt (har ingen säng - ingenting än haha) så lämnar jag kvar lite grejer som jag får hämta imorgon.

jag skulle kunna klaga högt och långt om assessment testet jag tog idag som gick åt helvete, eller om att det var 80procoent svenskar på plats. men orkar inte. ska fixa håret, sätta på mig en klänning och se mitt nya rum istället!

1 kommentar:

  1. är övertygad om att det gick bra, jag håller iaf tummarna! drömde mardrömmar om ditt CSN inatt. det strulade för dig så vi var tvugna att koka ihop en plan där JAG sökte pengar här i sverige o fick o så skickade jag över dem till dig så att du kunde plugga. ah, det kallar jag lura skitsystemet big time.

    låter i övrigt som att du har det superbra. jag är så glad för din skull. STANNA DÄR i evigheters evigheter! (som om du tänkte åka hem om en vecka, eh nej!)

    mormor o morfar (o den där bortskämda hårbollen de har där hemma) hälsar så varmt! PUSS O KRAM!

    SvaraRadera

arkiv x